Windpower sætter et sportsligt dækaftryk på Truck Grand Prix

At sætte blivende dækaftryk var i 2012 en af de vanskelige opgaver ved Truck Grand Prix på Nürburgring – for alt for hurtigt skyllede regnen alle spor væk. At det på trods af maks. 15 graders varme og heftige regnbyger kan lykkes at sætte et sportsligt aftryk i asfalten, er Bohnenkamp AG's vellykkede deltagelse med mærket Windpower i weekenden et bevis på.

„På trods af det typiske dårlige vejr var det tre meget vellykkede dage for os“ sammenfatter Henrik Schmudde, marketingchef hos Bohnenkamp AG, virksomhedens markedspræsentation af lastvognsdækmærket Windpower. “Der var stor interesse for vores præsentation, og vi kunne fortælle mange nuværende og kommende kunder om mærket Windpower og vores engagement i Truck Racing.“

Og der var flere sportslige aktiviteter:
På Windpowers messestand i industrilageret kunne truckere og andre interesserede konkurrere i et „dækløb“ på en forhindringsbane og selvfølgelig også høre om de nyeste Windpower produkter. Imens overtog S.L. Truck Racing teamet bestående af „Ring-kongen“ Heinz-Werner Lenz og dennes søn Sascha repræsentationen af Windpower på den store sportslige scene. Fremragende: Ved de såkaldte „Go & stop-løb“ stod Lenz-teamet hele tre gange på sejrsskamlen. Mens Heinz-Werner og Sascha kom på anden- og tredjepladsen blandt racerkørerne, blev nevøen Stephan sejrherre i Actros-serien med Windpower dæk: Førstepladsen ved løbet for køretøjer til vej!

„Spændende konkurrencer, der foregik i denne fantastiske Truck Grand Prix-stemning – det har vores gæster og kunder aldrig oplevet så intenst. Det har været en meget vellykket weekend, som får den berømte/berygtede regn til at virke et par grader varmere“ spøgte marketingchef Schmudde, og han konstaterede, at Windpowers engagement på Nürburgring har været en stor succes.

sportsligt dækaftryk