Geslaagde première van Windpower bij de Truck Grand Prix!

Van 8 t/m 10 juli presenteerde Bohnenkamp AG uit Osnabrück voor het eerst de vrachtwagenbanden van Windpower aan het deskundige publiek bij de Truck Grand Prix op de Nürburgring. Meer dan 210.000 bezoekers registreerde de organiserende ADAC Mittelrhein afgelopen weekeinde aan de voet van de Nürburg. Prachtig weer, een rondom uitstekende sfeer en eersteklas rensport maakte het Windpower-optreden in het industriekamp een groot succes. Naast de pure productinformatie met talloze goede gesprekken, liet op alle dagen vooral de “Formula 1-like” bandenwisselwedstrijd bij alle deelnemers een blijvende indruk achter. In de loop van het evenement waren er steeds meer bezoekers te zien in een bij deze wedstrijd te winnen T-shirt met het opschrift “Starke Typen erkennt man am Profil” (“Sterke types herken je aan het profiel”).

Een waarneming die nog versterkt werd door het raceteam rond de drievoudig Europees truckrace-kampioen Heinz-Werner Lenz. Het sympathieke familie-raceteam uit Plaidt am Rhein zette een Actros met het Windpower-logo in voor verschillende acties. Heinz-Werner Lenz – die met de status “King of the Ring” in zeer hoog aanzien staat bij de fans – en zijn zoon Sascha waren het ook die met een autogramsessie bij de Windpower-stand voor een extra hoogtepunt zorgden.

Henrik Schmudde, hoofd Marketing van Bohnenkamp AG uit Osnabrück, die de producten al ruim 5 jaar distribueert, vatte het afwisselende Ring-weekeinde als volgt samen: “Het evenement was een absoluut succes. We hebben ontzettend veel plezier gehad en hebben gemerkt dat het merk steeds meer betekenis krijgt. Het was ons doel om de interesse voor de producten te wekken en op die manier de bandenvakhandel als onze partner bij de verkoop te ondersteunen.

Dat hebben we volledig bereikt - wordt vervolgd.”

Windpower Team Windpower Team
Radwechsel a la Formel 1 Radwechsel a la Formel 1