Nieuwe profielen voor gebruik op bouwplaatsen van Windpower

Optimaal aanbod van banden voor bouwverkeer

Bohnenkamp AG uit het Duitse Osnabrück presenteert tijdig voor de bauma 2013 de complete productserie van vrachtwagenbanden van het merk Windpower voor gebruik op bouwplaatsen. Windpower heeft de laatste jaren in korte tijd een goede naam opgebouwd als rendabel en duurzaam alternatief.

Deze ontwikkeling wordt nu voortgezet met de nieuwe bandengeneratie van de Windpower C52-serie, bestaande uit de WG C52 voor niet-aangedreven assen en de WD C52 voor aandrijfassen. Het geoptimaliseerde design van de sterk hexagonale loopvlakken met uitstekende zelfreinigende eigenschappen valt op door het open design van de schouders. Zodoende wordt een optimale tractie op een zachte of modderige ondergrond gewaarborgd. De veilige rubbermix en het “multi-layer”-karkas beschermen met name de zijwanden tegen snijbeschadigingen en losraken van het profiel.

De C28-serie van Windpower is uitermate geschikt voor toepassingen zowel op de weg als in het terrein. De banden van de C28-serie bieden uitstekende tractie-eigenschappen op verschillende soorten ondergrond. De stabiele schouder zorgt voor een gelijkmatige slijtage, terwijl de loopvlakgroeven het binnendringen van steentjes in de hiel voorkomen en het uitwerpen ervan zelfs bevorderen. Het groevenprofiel biedt een optimale rij- en besturingsstabiliteit.

Nieuwe profielen voor gebruik op bouwplaatsen van Windpower