Windpower laat sportieve bandafdruk achter op de Truck Grand Prix.

Blijvende bandafdrukken achterlaten was in 2012 niet gemakkelijk bij de Truck Grand Prix op de Nürburgring – de regen spoelde immers alle sporen heel snel weg. Dat het ondanks maximaal 15 graden Celsius en pittige regenbuien toch kan lukken om een sportieve afdruk in het asfalt achter te laten, bewijst het succesvolle optreden in het weekend van Bohnenkamp AG met het merk Windpower.

“Ondanks typisch Eifelweer waren het drie succesvolle dagen voor ons”, vertelt Henrik Schmudde, hoofd Marketing van Bohnenkamp AG, over het optreden van de vrachtwagenbanden van het merk Windpower. “De waardering voor ons optreden was enorm, en we konden een groot aantal actieve en nieuwe klanten kennis laten maken met het merk Windpower en ons engagement in truckracing.”

Daarbij ging het er op meerdere plaatsen sportief aan toe: Op de Windpower-beursstand in het industriekamp konden truckers en andere geïnteresseerden het bij de “bandenrace” over een hindernisparcours tegen elkaar opnemen en natuurlijk informatie krijgen over de nieuwste producten van het merk Windpower. Ondertussen nam het S.L.Truck Racing Team van de “Koning van de ring'' Heinz-Werner Lenz en zijn zoon Sascha het sportieve optreden op het grote circuit voor hun rekening. Voortreffelijk: het Lenz-team stond bij de zogenaamde “Go & Stop-race” niet minder dan driemaal op het podium. Terwijl Heinz-Werner en Sascha bij de coureurs de plaatsen twee en drie behaalden, wist neef Stephan met een standaard-Actros voorzien van Windpower-banden zelfs de hoogste positie te veroveren: de eerste plaats bij de race voor standaardvoertuigen!

“Spannende wedstrijden van deze intensiviteit bij een unieke Truck Grand Prix-sfeer, dat hebben onze gasten en klanten nog nooit meegemaakt. Het was een uiterst succesvol weekend, waarbij zelfs de beruchte Eifelregen een paar graden warmer lijkt” grapt marketingman Schmudde, en vat de Windpower-deelname op de Nürburgring samen als groot succes.

sportieve bandafdruk