Windpower met nieuw engagement in truckracing

Uitbreiding van de samenwerking met het raceteam Lenz.

Bohnenkamp AG, importeur van Windpower-vrachtwagenbanden, en het Lenz-raceteam, met de coureurs Heinz Werner en Sascha Lenz, zijn voor het lopende truckrace-seizoen een verdere uitbreiding van de samenwerking overeengekomen. De coöperatie omvat verschillende reclame-acties, activiteiten en evenementen in het kader van de lopende raceserie. “Met ons engagement in het truckracen willen we de naamsbekendheid van het merk Windpower vergroten. Truckracing is hiervoor bij uitstek geschikt, omdat de raceserie niet alleen in Duitsland op sympathie kan rekenen, maar ook veel aandacht krijgt in andere Europese "landen waar wij het distributierecht voor het bandenassortiment van Windpower hebben"", legt Henrik " Schmudde, hoofd Marketing van Bohnenkamp en Windpower uit. Ter aanvulling voegt hij toe: “Na de eerste ervaringen afgelopen jaar hebben wij heel bewust voor Lenz gekozen. Vanwege de hoge sympathie en het professionele werk past Lenz heel goed bij ons en bij het product Windpower”.

Het meest in het oog springende teken van de samenwerking zullen de “Windpower”-letters op de voorruit van de Lenz-racetruck zijn. Daarnaast zal het bedrijf uit Osnabrück productpresentaties en verschillende andere activiteiten met klanten bij de racebanen organiseren, evenals beursoptredens, bijvoorbeeld bij de beurs “Reifen” in Essen. Natuurlijk staan er ook autogramsessies met de drievoudig Europees kampioen en “King of the Ring” Heinz-Werner Lenz uit Plaidt in Rheinland-Pfalz en zijn zoon Sacha die eveneens als coureur deel uitmaakt van het team, op het programma, dat zijn hoogtepunt zal beleven in het kader van de Truck Grand Prix 2012 van 13 t/m 15 juli op de Nürburgring.

nieuw engagement